Privacy statement

Port4Growth vindt privacy sinds haar oprichting in 2004 belangrijk en voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In dit Privacy Statement geven we kort samengevat aan dat we privacy belangrijk vinden en doen zoals het hoort. We verzamelen uitsluitend in het kader van onze missie om bedrijven te helpen doorgroeien persoonsgegevens van je, maar zorgen dat die netjes afgeschermd blijven voor derden. En als we contact met je zoeken, vind je altijd een gemakkelijke mogelijkheid om je af te melden.

We schermen je gegevens af. Gaan die nooit delen met derden. En mochten we ze willen delen met anderen, dan zullen we dat alleen doen met toestemming van jou en omdat het leveren van onze diensten aan jou dat vereist. Bovendien kun je altijd je gegevens aanpassen of laten verwijderen of dat je je afmeldt voor het ontvangen van berichten van ons. Dat is de korte versie van dit privacy statement.

Hieronder vind je de uitgebreide versie van onze privacyregels. We hebben geprobeerd om het zo duidelijk mogelijk te formuleren. Als je hier nog vragen over hebt, kun je ons altijd mailen op [email protected].

Persoonsgegevens die wij nodig hebben

In het kader van onze missie ‘Bedrijven helpen doorgroeien’ organiseren wij diverse on- en offline activiteiten. Dat kan advies zijn, delen van groei-informatie & tips of het bij elkaar brengen van mensen om te sparren. We organiseren daarvoor één op één gesprekken, gesprekken in klein comité, worskhops, co-creatiesessies, programma’s en evenementen of daarmee vergelijkbaar. Als je interesse hebt in of je aanmeldt voor één van onze activiteiten vragen we je om een aantal persoonsgegevens. We willen ons zoveel mogelijk beperken in het vragen naar persoonsgegevens, dus vragen we alleen naar wat strikt noodzakelijk is om het verstrekken van informatie over of je deelname aan een activiteit zo goed mogelijk te regelen. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die we nodig hebben en waarom:

  • Voor- en achternaam: Zodat we weten wie we mogen verwachten bij de activiteit en we voldoende ruimte en faciliteiten (catering) kunnen regelen. Bovendien heeft het tot doel dat je in gesprek met anderen jouw gesprekspartner ook met zijn naam kunt aanspreken. We streven een informele, prettige sfeer na waar iedereen zich op zijn gemak voelt.
  • Bedrijfsnaam: Zetten we op je badge of een naambordje. Voor jouzelf is het handig dat men ziet van welk bedrijf jij bent en jij ziet van welk bedrijf jouw gesprekspartner is.
  • Geslacht: We gebruiken het liefst voor- en achternaam, maar mocht het om welke reden dan ook gewenst zijn ‘mevrouw’ of ‘de heer’ te gebruiken dan willen we daarin wel de juiste keuze maken.
  • E-mailadres: Dit gebruiken we om de informatie over en van onze activiteiten naar je toe te kunnen sturen.
  • Bedrijfsadres: Samen met jou kunnen we een bezoekafspraak maken en in dat geval gebruiken we uiteraard jouw adres. Dit adres gebruiken we ook voor het toesturen van ‘fysiek materiaal’: zoals boeken, certificaten etc.
  • Bedrijfstelefoonnummer: Dit gebruiken we om het contact te kunnen onderhouden. Dat kan zijn omdat je ons hebt gevraagd terug te bellen, of om je iets te vragen, of om je ergens over te informeren of een afspraak te maken.
  • Mobiel telefoonnummer: Dit gebruiken we ook om contact te onderhouden en steeds meer vervangt het mobiele nummer het bedrijfsnummer. Het doel van het vastleggen van het telefoonnummer is altijd het mogelijk maken om met elkaar te communiceren.
  • Deelnamehistorie: Als we je spreken is het wederzijds wel zo prettig om te weten waar je de afgelopen tijd aan hebt deelgenomen. En hoe onhandig zou het zijn als we je tippen over een activiteit waar je al bent geweest? Daarom houden we bij waar je bent geweest.

Verder slaan we vooral de facturatiegegevens van jou of je organisatie op. Want soms zijn er ordernummers of andere administratieve vereisten. Dat registreren we dan netjes (maar gaat over je organisatie en niet over jou als persoon).

Verder gebruiken we jouw gegevens voor het volgende:

  • Klantenservice: Je kunt met ons bellen, mailen en reageren via onze websites. Om te zorgen dat je jouw verhaal niet twee keer hoeft te vertellen, maken we korte notities over je vraag. En als dan toevallig een collega de telefoon opneemt, weet die ook meteen wat je vraag was. Dat is handig voor iedereen.
  • Nieuwsbrieven: We willen onze email updates juist voor onze doelgroep elke keer weer verrassend, onderscheidend en precies laten aansluiten bij de problematiek die op een bepaald moment actueel is, zodat je ze graag leest en op prijs stelt. Dus we produceren video’s, verzamelen de beste tips en ontwikkelen content waar jouw organisatie en jij beter van kunnen worden. Wil jij ze op een gegeven moment toch niet meer? Dan kun je altijd gemakkelijk uitschrijven.
  • Reviews op onze websites en evaluaties over onze activiteiten. Deze gebruiken we op twee manieren: om anderen te helpen en om ons te helpen.
    • Je kunt andere mensen helpen met jouw review. Ons motto is: ‘Je collega groeiondernemer is de beste adviseur’. Door je ervaringen te delen, help je anderen en geef je anderen een nog beter beeld van een activiteit of bijdrage op de website. Bij reviews vragen we altijd of we die mogen publiceren en als je dat niet wil, gebruiken we het alleen intern.
    • Je helpt ons met je review en evaluatie om activiteiten en bijdragen nóg beter te maken. En als je ons een review geeft waar we écht meer van willen weten, mailen/bellen we je. Soms alleen al om je te bedanken. Of om je tips écht goed te kunnen toepassen.

Wil je je persoonsgegevens inkijken? Je gegevens wijzigen of verwijderen uit ons systeem? Geen probleem. Laat het ons weten: [email protected].

Derden

Je persoonsgegevens worden alleen met derden gedeeld bij activiteiten die strikt noodzakelijk zijn bij de uitvoering van onze bedrijfsactiviteiten. En als we dat al moeten doen (bijvoorbeeld om naambadges te laten drukken) is uitwisseling conform de AVG geregeld. Zowel intern -tussen medewerkers- als extern -met leveranciers- zijn daar afspraken over gemaakt die de vertrouwelijkheid garanderen.

Bewaringstermijn

We hanteren hier een hele heldere regel in: we bewaren je gegevens niet langer dan jij wenselijk vindt. De bewaartermijn hangt samen met het doel waarmee we de gegevens hebben gekregen of verzameld en eventuele wettelijke verplichtingen. Na het deelnemen van onze activiteiten krijg je -als je dat wil- ook nog tips over vergelijkbare programma’s. Maar als je dat niet wil, schrijf je met één klik uit en worden je gegevens verwijderd. Mocht je hierover vragen hebben, neem dan contact met ons op via [email protected] of bel ons op 030 – 6866370.

Keuzes voor persoonsgegevens

Wij bieden je de mogelijkheid tot het inzien, veranderen of verwijderen van alle persoonlijke informatie die je aan ons hebt verstrekt. Stuur ons een mailtje naar [email protected] met een verzoek tot inzage, verandering, gegevensoverdraging en verwijdering van je persoonsgegevens.

We staan graag open voor jouw vragen, opmerkingen, klachten of suggesties. Als we het in jouw ogen toch niet netjes doen, hopen we dat je ons dat wil laten weten. Je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Onze inzet is om het zodanig op te lossen dat jij weer helemaal tevreden bent.

Beveiligen van persoonsgegevens

Als deelnemer aan onze activiteiten ben jij belangrijk en doen we er alles aan om jouw privacy perfect te regelen. Ter beveiliging van jouw persoonsgegevens hebben wij de volgende maatregelen genomen:

  • Onze servers en apparaten zijn uitgerust met actuele beveiligingssoftware, zoals een virusscanner en firewall.
  • We werken alleen met leveranciers die hun gegevensbeveiliging op orde hebben.
  • Mensen die toegang hebben tot persoonsgegevens zijn getraind in het zorgvuldig omgaan met jouw gegevens.

Wijzigingen, vragen en feedback

We controleren regelmatig of we aan dit Privacy Statement voldoen. Als je vragen hebt over dit Privacy Statement, kun je direct met mij contact opnemen:

Port4Growth
Joop de Jong
Directeur
tel. mobiel 06 – 50236152
te. kantoor 030 – 6866370
[email protected]

Meld je aan voor onze nieuwsbrief