Community

ING

ING is een wereldwijde financiële instelling met een sterke Europese basis gericht op het leveren van bankdiensten. Door hun kennis en ervaring, toewijding om uitstekende diensten te verlenen en wereldwijde activiteiten kunnen ze voldoen aan de wensen van een brede klantengroep. Deze bestaat uit particulieren, gezinnen, kleine bedrijven, grote ondernemingen, instellingen en overheden. 

De meer dan 52.000 medewerkers bieden diensten op het gebied van particulier en zakelijk bankieren aan klanten in meer dan 40 landen. Sterke punt is het bekende en sterke merk dat in veel landen een positieve naamsbekendheid heeft onder klanten, de sterke financiële positie, omnidistributiestrategie en internationale netwerk. Bovendien is ING één van de leiders in de Dow Jones Sustainability Index in de categorie ‘Banken’.

Doelstelling en strategie

ING gaat er van uit dat duurzame vooruitgang gestimuleerd wordt door mensen met de verbeeldingskracht en het doorzettingsvermogen om hun eigen toekomst en de toekomst van hun naasten te verbeteren. Ze stellen mensen en organisaties in staat om hun eigen ideeën over een betere toekomst te realiseren – hoe bescheiden of groots ook. De doelstelling is daarom: mensen in staat stellen om zowel privé als zakelijk steeds voorop te blijven lopen. 

Op basis van deze doelstelling zijn vier eenvoudige beloftes gedefinieerd die tezamen de Klantbelofte vormen en onderdeel zijn van de strategie.

1. Duidelijk en gemakkelijk

Bankieren hoeft niet moeilijk en tijdrovend te zijn. Minder is meer. Het gaat om duidelijke producten, duidelijke taal, eerlijke tarieven en eenvoudige processen. Dat bespaart tijd en geld

2. Altijd, overal

ING wil graag producten en diensten aanbieden waar en wanneer het voor de klant relevant is. Bankieren moet altijd en overal mogelijk zijn.

3. In staat stellen de beste financiële beslissingen te nemen

De beste financiële beslissingen zijn beslissingen op basis van goede informatie. Klanten willen relevante, actuele informatie binnen handbereik. Zij moeten een goed inzicht hebben in hun keuzes en in de gevolgen daarvan, nu en in de toekomst.

4. Steeds beter worden

Het leven draait om vooruitgang, zowel zakelijk als privé. ING blijft zoeken naar nieuwe manieren om het beter te doen. Nieuwe ideeën, nieuwe producten, nieuwe oplossingen om het voor klanten makkelijker te maken. Zodat ze allemaal voorop kunnen blijven lopen.

 

De ING strategie is erop gericht om hét verschil te maken in klantbeleving, door de organisatie te vereenvoudigen en te stroomlijnen, door te blijven streven naar operationeel uitstekende prestaties, door de prestatiecultuur binnen het bedrijf te verbeteren en de kredietverleningscapaciteit te vergroten. De mogelijkheden voor dergelijke verbeteringen variëren, afhankelijk van de huidige marktposities die zij verdeeld hebben naar ‘Marktleiders’ (Nederland, België en Luxemburg), ‘Uitdagers’ (Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italië, Frankrijk en Australië) en ‘Groeimarkten’ (Polen, Turkije, Roemenië en onze bedrijfsonderdelen in Azië). 

Ze streven ernaar om voor meer klanten de huisbank te worden. Voor de particuliere markt betekent dit dat ze het aandeel in betaalrekeningen met regelmatige inkomsten en ten minste één ander ING-product willen vergroten. Voor de zakelijke markt richten zij zich hierbij op kernproducten zoals kredietverlening en transactiediensten.

Marktleiders zijn de Benelux-landen, waar ze momenteel toonaangevende posities innemen op zowel de particuliere als de zakelijke markt. In de Benelux is de strategie gericht op groei in geselecteerde segmenten. Ze willen zich graag verder ontwikkelen naar ‘digitaal eerst’-model, digitaal marktleider worden en verdere invulling geven aan uitstekende operationele prestaties. 

In de landen die ze dan weer als Uitdagers beschouwen, willen ze de marktpositie verbeteren. De bedrijfsonderdelen bieden zowel particuliere als zakelijke diensten aan. De activiteiten op de particuliere markt zijn vooral gericht op directe, online, dienstverlening waardoor ING een kostenvoordeel heeft op traditionele banken. Met een expertise op het gebied van direct bankieren is het streven om tegen lage kosten kredietverlening uit te breiden met bijvoorbeeld het verlenen van consumptief krediet en krediet aan het mkb. Ook willen ze het aantal zakelijke klanten verder uitbreiden, onder andere met betalingsverkeer en cashmanagement en producten op het gebied van Industry Lending (kredietverlening aan het bedrijfsleven) en Transaction Services (transactiediensten) in de meeste van deze landen.

Ga voor meer informatie naar de website: https://www.ing.nl/zakelijk/index.html 

Print pagina